Competiții 

Experiențe: O zi din Campionatul Național și European BMU de Viteză, la Adâncata

Pentru Bucureștenii care au nevoie de o ieșire scurtă, în apropiere, care să nu implice DN, Valea Prahovei sau A2, soluția surprinzătare ar putea veni din Ialomița, de la Adâncata. La aproximativ 60 de kilometri de capitală, lângă Adâncata, pe Motor Park România, acest weekend a însemnat noi etape din Campionatul Național și European de motociclism viteză.

Accesul

Ce mai scurta, nu neaparat și cea mai rapidă variantă, este prin Fierbinți. Unde, de altfel, autoritățile au pregătit și atracții inedite,  pentru participanții la trafic – dacă plouă, orașul devine Veneția Ialomiței și, pentru un plus de divertisment, puteți ancora mașina pe cel mai înalt dâmb și să vă dați cu un caiac la vale, prin giratoriu.

După Adâncata, accesul spre Motor Park se face pe o bucată de un kilometru de drum pietruit – nici cel mai bun, nici cel mai prost drum de piatră, dar este nevoie de ceva atenție. Circuitul are câteva zeci de locuri de parcare pentru public, gratuite și, aparent, suficiente pentru afluxul unei etape de motociclism viteză.

Taxa de acces, pentru publicul de la eveniment, este de 20 de lei. Circuitul este deschis și pentru evenimente private, team building-uri cu tentă auto sau moto.

Complexul

Odată ce treci peste faptul că ești în câmp și ai parcurs deja un drum de piatră, vei găsi condiții civilizate, corecte, și o pistă bine întreținută. În galeria de imagini de mai jos avem incinta cu locuri pentru participanți, trailer, rulote și logistică, precum și linia boxelor.

Un scurt tur al zonei participanților – practic, o mare parcare – este disponibil în clipul de mai jos:

Ce e bine:

  • Curățenie – oamenii care se ocupau de asta lucrau în permanență
  • Pistă nivelată, cu asfalt de calitate
  • Sonorizare foarte bună, indiferent de zonă, pentru anunțuri
  • Acustica proprie a circuitului – fiind compact, sunetul motoarelor este mereu prezent
  • Celule fotovoltaice instalate pentru captare energie solară
  • Restaurant – terasă cu prețuri mici, mai ales că puteau profita de lipsa altor opțiuni în proximitate. Câteva produse uzuale: cafea – 6 lei, Coca-Cola doză – 5 lei, mici – 3,5 lei, ceafă sau cârnați – 7 lei, diverse alte sandvișuri deja ambalate

 

Ce e rău:

  • Nu există nicio suprafață tampon în stânga-dreapta pistei. După asfalt urmează direct iarbă mai mult sau mai puțin tunsă și perete
  • Nu există un sistem video sau camere care să arate publicului spectator – care nu are acces decât în lateralul liniei drepte – ce se întâmplă pe segmentele circuitului greu sau imposibil de urmărit din punct fix
  • Nu există tribune pentru public.Este ca și cum nu ar fi fost un circuit gândit pentru competiții care să aducă public. Se stă, pur și simplu, pe acoperișul clădirii principale, sprijinit de balustradă.
Publicul stă, în lipsa tribunelor, pe acoperiș

Cursele

A fost un weekend de pregătiri, calificări, warm-up-uri și curse. Ziua de duminică a condensat spectacolul, în mai multe curse, pe categorii diferite – inclusiv 600, 1.000, SS și SBK – în intervalul 11.00-15.00. Practic, o succesiune rapidă de clase și curse – mai scurte decât ce vedem la televizor la Moto GP – și festivități de premiere.

Spectacolul și impactul audio crește, evident, odată cu avansul în clasă și, după cum s-a văzut la SBK, comentariul live poate aduce un mare plus ca adrenalină, indiferent de sincope sau inexactități.

Imagini de calitate și acoperire bună a curselor găsiți, aproape în timp real, pe pagina de facebook a Federației Române de Motociclism (link).

Un feeling rapid al atmosferei dinaintea startului zilei de concurs? Da, într-un scurt timelapse:

Cum se simte cursa, pe acest circuit? Vedem mai jos, în startul turului de încălzire la clasa 600:

Și în timpul cursei de 1.000:

Lista completă a câștigătorilor este disponibilă aici (link), iar mai jos, o parte a imaginilor cu ocupanții primelor trei poziții, imediat după curse:

Un feeling la finalul zilei? Foarte multă pasiune, atât din partea organizatorilor, cât și a participanților. Maximum de spectacol cu resurse limitate, oameni care au lucrat toată noaptea la a face motocicleta să funcționeze optim și sentimentul că viața moto în România nu este ca în filmele Moto GP – piloți cu echipamente care poartă urma multor căzături, protecții prinse cu adeziv sau bandă scotch.

De revenit? Da, inclusiv cu familie și copii.

Te-ar putea interesa și

Leave a Comment