Povestea numelui și logoului Kalenji
Una dintre cele mai populare mărci printre pasionații de sport din România este, în mare parte, o necunoscută, atât ca proveniență și semnificație a numelui, cât și a logoului.
Vorbim despre Kalenji, marcă low-cost de echipament sportiv, deținută de lanțul de retail de articole sportive și outdoor Decathlon. Se pare că și cei de la Decathlon sunt la curent cu misterul pe care îl reprezintă numele respectiv pentru clienți și explică, astăzi, într-un articol (link), care a fost inspirația ce a stat la baza alegerii numelui.
Numele Kalenji provine dintr-un trib kenyan, bine cunoscut în sportul profesionist. „Kalenji”, așa cum sunt cunoscuți membrii acestui trib sunt, probabil, cei mai buni alergători din lume. Din punct de vedere istoric, dețin marea majoritate a celor mai buni timpi, obținuți în special la maraton, și au devenit cunoscuți drept „lorzii maratonului”.
În ceea ce privește logoul, cu un pic de atenție și imaginație, putem observa o pistă de atletism – relativ simplu de perceput – din care provine o gazelă – mai puțin simplu de observat. Conceptul reprezintă o aluzie clară, din nou, la tribul Kalenji.
Remarcabil și ironic, în imaginea folosită de către Decathlon pentru a ilustra tribul Kalenji, pe care o preluăm și noi, sunt vizibile doar însemnele Adidas și Nike pe echipamentele alergătorilor.